Az internetes vásárlás egyre elterjedtebb, a legtöbb ember számára csábító az a lehetőség, hogy kényelmesen, otthonról szerezheti be azt, amire szüksége van. Éppen ezért egyre többen kínálnak lehetőséget az internetes vásárlásra, számos olyan üzlet is működtet webáruházat, melynek hagyományos boltja is van. Ez egy igen jó döntés a tulajdonosok részéről, ugyanis így nagyban növelhetik a bevételeiket, szélesíthetik az elért vásárlók körét, mivel nincs helyhez kötöttség, és bárhol, bárki találkozhat a kínálattal. Ilyen esetben azonban meg kell oldani a csomagok kiszállítását is.

Hogyan oldjuk meg a kiszállítást?

Webáruház üzemeltetése esetén nagyon fontos, hogy meg kell oldani a termékek kiszállítását, hiszen senki sem vásárol interneten azért, hogy aztán maga kell, hogy elmenjen az áruért. Erre nem mindenkinek van kapacitása. Persze optimálisnak hangzik, hogy akkor fenntart a cég egy járműflottát, és azonnal teljesítik a megrendeléseket, ez azonban rendkívül költséges, és sok munkával, szervezéssel is jár. ha jobban belegondolunk, sokkal egyszerűbb szerződést kötni egy futárszolgálattal, amely elvégzi a csomagok kiszállítását a vásárlóknak. Ez kevesebbe is kerül a vállalatnak, illetve a szállítás résszel már nem is kell foglalkozni.

Mit biztosít a futárszolgálat?

A futárszolgálatnak az a feladata, hogy minél előbb, épségben eljuttassa a megrendelt árut a vevőhöz. Ha egy futárszolgálattal szerződést köt a webáruház, csupán az áru átadásáról kell gondoskodni, az összes többi a futárszolgálat dolga: az adminisztráció, a szállítás, valamint a csomag vevőnek való átadása. Ha lehetőséget biztosítunk utánvétes fizetésre, akkor azt is a futár intézi, ebben az esetben utólag kell a futárnak elszámolni a webáruházzal. A futárszolgálat felelőssége, hogy a csomag épségben és időben megérkezzen a célhelyszínre, ezzel a webáruháznak nem kell közvetlenül foglalkoznia, így ez a megoldás elég kényelmes is az internetes eladással foglalkozó cégek számára.