Ha az internetről rendelünk valamit, teljesen természetesnek vesszük, hogy egy futárszolgálat házhoz szállítja a megvásárolt terméket. Ahhoz azonban, hogy ez a szállítás sikeres legyen, szükség van a mi együttműködésünkre is a futárszolgálattal, hiszen valakinek bizony át kell vennie a csomagot. Ehhez természetesen az kell, hogy otthon legyünk, amikor jön a futár, ez azonban nem mindig kivitelezhető. Van lehetőség arra, hogy egyeztessük az igényeket, így mindenki jól járjon, de nyilvánvaló, hogy mindkét fél részéről szükség van némi rugalmasságra ahhoz, hogy a folyamat rendben menjen. De mire számíthatunk rugalmasság terén a futárszolgálattól?

• Megadhatjuk, mikor érkezzen a csomag. Egy nagy előny, hogy a rendeléskor a futárszolgálatnál megadhatjuk, hogy milyen időintervallumban vagyunk otthon. A futár ehhez alkalmazkodva szállítja ki a csomagot, így nem fordulhat elő, hogy akkor jön, mikor éppen dolgozunk, vagy más okból nem tartózkodunk otthon. Amennyiben mégis rosszkor jön, a futárszolgálat ingyenesen megismétli a szállítást egy alkalmas időpontban.

• Telefonos egyeztetés. Egyre gyakoribb, hogy a szállítás napján, körülbelül 15-20 perccel az érkezés előtt a futár felhívja a címzettet, és szól neki, hogy nemsokára érkezik. Ez nagyon jól jön akkor, ha pár percre elszaladtunk otthonról, ugyanis így hazaérhetünk, mire a futár megérkezik, és probléma nélkül át tudjuk venni a csomagot.

• Visszaadás nagy pénzből. Régebben gyakrabban volt probléma, hogy a futár nem tudott visszaadni, ha nagy pénzzel fizettünk. Mára ez nem gond, általában erre készülnek, és van náluk váltópénz. Egyes futárszolgálatoknál előre is jelezhetjük, hogy valószínűleg szükség lesz váltásra, így biztos, hogy nem jelent majd gondot.

• Egy alkalommal ingyen próbálkoznak újra. Ha a kiszállítás valamilyen oknál fogva meghiúsul, egy alkalommal általában ingyenes az újraszállítás. Ha azonban ekkor sem sikerül átadni a címzettnek a csomagot, általában már plusz díj ellenében jön csak újra a futár.