Akár internetes rendelésről, akár egyéb csomagküldésről van szó, a futárszolgálat minden esetben kéri a címzett elérhetőségét. Ez nem véletlenül van így. Manapság mindenki nagyon elfoglalt, rengeteg dolguk van az embereknek, természetesen nem várja el a futár sem, hogy minden másodpercben otthon ülve várjuk az érkezését. Ha azonban a futár tudja a címzett elérhetőségeit, egyeztetni tud vele időpontot, amikor jó eséllyel problémamentesen át tudja adni a csomagot. Nyilván még ekkor is léphet fel probléma, azonban jóval kisebb eséllyel, és ilyenkor is könnyebb új időpontot egyeztetni, ha megvan a címzett elérhetősége.

Nem csak a cím fontos

Persze az alapvető, hogy a címünket tudnia kell a futárnak, hiszen ennek hiányában nem tudná, hová hozza ki a csomagot. Az azonban már sokak számára kevésbé világos, hogy miért is van szükség telefonszám, esetleg e-mail cím megadására. Nos, ennek az a szerepe, hogy növeljék annak esélyét, hogy a csomag sikeresen célba érjen. Még a leggondosabb szervezés ellenére is közbejöhet valami mind a futár, mind az átvevő oldalán. Előfordulhat például, hogy a futár elindul, de valamilyen közlekedési probléma, esetleg az autó műszaki hibája miatt nem tud megérkezni. Ilyenkor nem árt, ha szól, hogy ne várjuk fölöslegesen egész nap. Az is előfordulhat, hogy a címzettnek jön valami közbe, ilyenkor is könnyebb a helyzet, ha a futár és a címzett kapcsolatba tud lépni egymással.

Előre egyeztetés

Nagymértékben képes növelni a szállítás sikerességének esélyét, ha a futárszolgálat előre tud egyeztetni a címzettel, hogy mikor várható a csomag, esetleg mikor lenne alkalmas a kiszállítás. Ezt e-mailben is meg lehet tenni. Sok futárszolgálat küld egy nappal a szállítás előtt e-mailt, melyben megadja a lehetőséget, hogy módosítsuk a kiszállítás dátumát, amennyiben az nem felel meg a számunkra. Ilyenkor egy válasz e-maillel kérhetünk új időpontot, így biztosan nem ér majd meglepetésként a szállítás, hiszen előre tudjuk, mikor történik.